czwartek, 7 kwietnia 2011


Moje ulubione Święta Wielkanocne tuż, a ja nie mogę przerwać twórczej niemocy. Dlaczego tak długo nic nie pisałam?
Nie, wbrew pozorom, nie poszłam w ślady Zdzisława . Nie, jeszcze nie teraz, jeszcze mam na to czas. Nie przemęczam się też jako babcia. (Ola rośnie a ja jeszcze nie zrobiłam jej żadnego sweterka).
Po prostu popadłam w letnio-jesienno-zimowy sen.
Ale, ale. Weszłam przed miesiącem na mój blog i okazało się, że żyje on nadal. Wprawdzie pojawił się tylko jeden nowy wpis, ale za to ilość odwiedząjącuch..... ho, ho, ho. Pewnego dnia doszła nawet, do 70 osób.
Uczę się więc od miesiąca geografii, najeżdżająć na kółeczka oznaczające miejscowości, i zazdroszczę ludziom, że mieli odwagę tak daleko wyjechać. Miałam, w ciągu tego miesiąca niezobowiązujące wizyty z Brazylii, Japonii, Stanów Zjednoczonych, Islandii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Norwegii, Szwecji, Litwy, Białorusi, Bułgarii, Grecji, Hiszpanii. Niemiec, Szwajcarii, Austrii Szczególnie miło, robi mi się gdy widzę, że ktoś dłużej niż 00:00:00 czasu spędził na mojej stronie. Pozdrawiam więc tego kogoś w Tucson, Amadorze, Hertogenbosh, Eindhoven, Bergen i Alesund, no i w Wilnie. W Wilnie, skąd pochodziła moja babcia po mieczu.
Po długim czasie obejrzałam stronę pani F. - przybyło jej mnóstwo pięknych rzeczy. Weszłam na Allegro - koszulek na jajka zatrzęsienie, nie mówiąc o kurkach, zajączkach, koszyczkach, serwetkach itp.
Już prawie doszłam do wniosku, że w dziedzinie ozdób Wielkanocnych wymyślono już wszystko, gdy przedwczoraj, w "martwym czasie życia" , gdy wraz z siatką przemieszczałam się z jednego końca miasta na drugi(z domu do pracy i z powrotemm) doznałam olśnienia. Zobaczyłam oczami wyobraźni jajka ubrane w kwiatuszkowe koszulki. Koszulki zrobione z dwóch "pamiątek Socjalizmu" - elastilu (posiadam pewien zapas pomarańczowego i fioletowego) i surowej zerówki (za grubej na "pisankowe koszulki", za cienkiej na bluzkę).
Znalazłam włóczkę, zrobiłam koszulki, ubrałam w nie jajka. I powtórnie, tym razem z dumą weszłam na stronę pani F. Przejrzałam, jej wielkanocne ozdoby i zmartwiałam. Tym razem, to ona stanowiła inspirację dla mnie. "Kwiatuszkowe" podstawki pod jajka ona juz zrobiła dwa lata temu. Zbieżność nazwy nie może być przypadkowa. Tym razem to ona stanowiła inspirację dl a mnie.
Aby odróżnić moje koszulki od jej tulipanowych podstawek dodałam koszulkom drugą warstwę płatków, w różnych odcieniach brązu, niech jajka pełniej kwitną.

7 komentarzy:

  1. Cudowne kwiatuszkowe podstawki,strasznie mi się podobają. Bardzo fajny blog,często na niego zaglądam i szkoda że ostatnio tutaj pustki.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne kwiatuszki, chociaż koszulek na jajka wg Pani wzoru nic nie przebije. Zrobiłam wszystkie wg zdjęć ze sklepu, ale na ażurkowym poległam :-(
    Super że zamieściła Pani wzór i opis. Jutro zabieram się do pracy :-)Znam blog pani "F" i dla pocieszenia powiem że koszulki w Pani wykonaniu są piękniejsze.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za słowa uznania! Od razu poczułam,że znowu "Idą święta!". Wprawdzie nie te o których, co roku śpiewają w radiowej trójce, ale idą. Dzień coraz dłuższy, więcej promieni słonecznych do nas dociera, to i robić się chce. Kury też z dnia na dzień zaczną znosić coraz więcej jajek. Będzie co ubierać.
      Pozdrowienia dla wszystkich ubierających jajka na święta

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne ażurkowe kwiatuszki;) Właśnie robię koszulki według Pani schematów. Zaczęłam od najprostszych bo ja początkująca. Pozdrawiam serdecznie i życzę wielu pomysłów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę powodzenia. Jak pani przebrnie przez pierwszy wzór okaze się, pierwszym wzorze zobaczy pani, że wszystkie sa proste.

      Usuń
  5. Jest Pani zawsze mile widziana na moim blogu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń